« Home | In praise of.... Paul Raymond. » | Phuck off Phorm! » | David Cameron? He's a lot like Barack Obama, hone... » | Are they middle-class miserablists too? » | Scum-watch: Obsessed with Sarah's law. » | Harry's lovely war. » | The grim calculus of death. » | Political correctness goes back to school. » | The BBFC murders Murder Set Pieces. » | Scum-watch: Maddieballs returns and so do the immi... » 

Tuesday, March 04, 2008 

Tabloid-watch: More Sun MySpace antics and Express hilarity.

Amazing news everyone! A Sun page 3 idol contestant has been been lucky enough to be one of those ultra-cool people on the front page of MySpace!

LADS have no problem clicking with sexy Alex Sim-Wise - she's the UK's new MySpace girl.

And what a web-site for sore eyes the former Page 3 Idol finalist is.

The 32E beauty's page has attracted so many hits that bosses have given her the honour of a link on their homepage - alongside other popular users.

And could you possibly believe that nowhere is it mentioned that the Sun and MySpace just happen to share the same owner and that this is an absolutely shameless cross-promotion?

Meanwhile, the Sun and most of the rest of the internet is outraged that a US soldier has supposedly thrown a lickle puppy off a cliff. This would be the same Sun newspaper that reported on the torture and mistreatment at Abu Ghraib just twice. The same newspaper that has used the word "Haditha" just seven times since 2003, and not once in relation to the massacre which occurred there in 2005. Oh, and also the same newspaper that seems to have only used the term "extraordinary rendition" in relation to the allegations against the CIA's torture flights twice. Still online is this poster that offered a reward for the finding of those responsible for throwing a Labrador puppy off a bridge, something given far more coverage than anything involving atrocities/torture committed by either US or British soldiers. Tim and Justin have more.

Finally, the Express doesn't seem to be able to make up its mind. Back in November it claimed that migrants had taken all the new jobs in Britain. Today it splashes on its front page that migrants have taken... 85% of new jobs in Britain. Do you believe one, the other, or none of the above? Stupid question, really. This re-evaluation could be related to how the Express might well be under investigation by the PCC for the "all new jobs in Britain" front page. (Anton Vowl got to this one before me.)

P.S. It's always a jolly read to occasionally peruse the Press Complaints Commission website. The Commission has just announced that Paul Dacre, editor of the Mail, is the new head of the Code Committee, the code being the one which the press is meant to abide by and which the PCC judges complaints on. This would be the same editor who helms the newspaper that according to Nick Davies in Flat Earth News has had the most successful number of complaints made against it - 153, as compared to the Times, Mirror and Sun, all of whom had just over 50 each made against them. This appears to be the equivalent of the late Alan Clark being made the head of a committee into whether extra-marital affairs constitute an acceptable reason for divorce.

Oh, and genuinely finally, on the current first page of the cases section of the PCC site, the Mail makes up six of the 20 entries, with its sister the Mail on Sunday taking up another slot. The most serious of these is that the Mail, along with other papers, claimed that Joanna Rhodes's husband had killed himself a day after seeing the results of their baby's scan. As Mrs Rhodes explains, this was completely untrue, as the date on the photographs from the scans provided was not the day before he committed suicide. The case was resolved with the Mail blaming the news agency (although they should have checked the details, churnalism anyone?) and apologising. Only the Express offered to print an apology in the newspaper itself.

Labels: , , , , , , ,

Share |

Links to this post

Create a Link